Терпіннівський колегіум "Джерело” Мелітопольської районної ради Запорізької області є правонаступником Терпіннівської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів №1, створеної у відповідності до вимог Закону України "Про загальну середню освіту”, знаходиться у комунальній власності територіальної громади району.
Юридична адреса закладу освіти: 72333 Запорізьська область, Мелітопольський район, с. Терпіння, вул. Леніна, б. 7, тел. (0619)-443-2-27, e-mail:
dzherelo.ua@gmail.com
Заклад є юридичною особою, має самостійний баланс, рахунок в установі банку, печатку, штамп, ідентифікаційний номер. Засновником колегіуму є Мелітопольська районна рада Запорізької області.
Головною метою закладу є:
- забезпечення реалізації права громадян на здобуття якісної повної загальної середньої освіти, - навчання, виховання, розвиток здібних та талановитих дітей у відповідності з світовими та національними критеріями, інтелектуального, духовного та професійного розвитку особистості, залучення її до систематичної науково – дослідницької, пошукової, експериментальної роботи;
- реалізація основного змісту Національної Доктрини розвитку освіти України в ХХІ столітті щодо створення ефективної соціально – педагогічної системи, яка забезпечує формування, збереження, зміцнення та відновлення здоров’я.
Головними завданнями закладу є:
- забезпечення реалізації права громадян на повну загальну середню освіту;
- навчання, виховання та розвиток здібних, обдарованих та талановитих дітей, які складають інтелектуальну еліту України, розвиток наукового світогляду учнів;
- виховання учнів як громадян суверенної України, шанобливого ставлення до родини, поваги до народних традицій і звичаїв, державної та рідної мови, національних цінностей українського народу;
- становлення в процесі виховання соціально зрілої, творчої особистості з усвідомленою громадянською позицією, почуттям національної самосвідомості, особистості, підготовленої до професійного самовизначення;
- виховання в учнів поваги до Конституції України, державних символів України, прав і свобод людини і громадянина, почуття власної гідності, відповідальності перед законом за свої дії, свідомого ставлення до обов’язків людини і громадянина;
- реалізація права учнів на вільне формування політичних і світоглядних переконань;
- створення умов для оволодіння системою наукових знань про природу, людину і суспільство.
- виховання свідомого ставлення до свого здоров’я, розвиток фізично, психічно, соціально і морально здорової особистості зі стійкими переконаннями та системою знань про здоров’я і здоровий спосіб життя;
- створення умов для збереження і зміцнення здоров’я учнів, підготовка їх до суспільно значущого самоутвердження, самодостатності та самореалізації в дорослому житті;
- впровадження інноваційних технологій та наукових досліджень з проблеми формування, збереження, зміцнення та відновлення здоров’я учнів засобами фізичної культури та сучасних оздоровчих технологій;
- підвищувати якість роботи з батьками з формування в дітей знань та навичок здорового способу життя.
Враховуючи інтенсивність реформування освіти в Україні і сучасне соціальне замовлення, яке вимагає виховання самостійних, ініціативних, відповідальних, конкурентноздатних членів суспільства, головною метою колективу колегіуму є забезпечення реалізації права громадян на здобуття якісної повної загальної середньої освіти, - навчання, виховання, розвиток здібних та талановитих дітей у відповідності зі світовими та національними критеріями інтелектуального, духовного та професійного розвитку особистості, залучення її до систематичної науково-дослідницької, пошукової, експериментальної роботи.
Працюючи над науково-методичною проблемою "Розвиток життєвої компетентності учнів у ЗНЗ” колегіум акцентує увагу на наступні аспекти в структурі особистості випускника:
- Особистість з природними потребами самовдосконалення, суб’єкт вільного вибору з постійною готовністю до самовизначення на основі компетентної і адекватної оцінки особистих інтересів і можливостей, з високою мотивацією досягнень, направлених на саморозвиток і самоактуалізацію.
- Особистість як суб’єкт пізнання з високою когнетивною направленістю, інтелектуально зрілою, володіючою розвинутими способами розумових дій, зі сформованим індивідуальним стилем навчальної діяльності і відкритою системою засвоєння соціального досвіду і готовність продовження освіти.
- Особистість як суб’єкт громадянської зрілості, усвідомлюючий свою роль в становленні і розвитку нового суспільства України, високо адаптований і мобільний в умовах соціальних змін, володіючий правовою свідомістю і громадянською відповідальністю.
- Особистість як суб’єкт комунікативної діяльності, володіюча достатньою рефлексією і стійкою емоційно-вольовою сферою для готовності визначити своє місце в системі людських взаємовідносин, сформувавший в собі здібність будувати відносини на основі урахування інтересів оточуючих людей.
- Особистість зі свідомим ставленням до свого здоров’я та здоров’я інших громадян як найвищої соціальної цінності.
Ці аспекти відповідають переліку ключових компетентностей:
- уміння вчитись (навчальна);
- громадянська;
- загальнокультурна;
- компетентність з інформаційних та комунікаційних технологій;
- соціальна
- підприємницька;
- здоров’язберігаюча.
Для досягнення мети колегіум забезпечує базову загальну середню освіту, з поглибленням та профілізацією предметів гуманітарного циклу, що передбачає становлення дитини як особистості, розвиток її потреб, інтересів, ціннісних орієнтацій, здібностей.
Поглиблене вивчення іноземних мов та додаткові курси з інформатики вводяться з метою:
доступу до оригіналів інформації; розвитку комунікативних можливостей учнів; розширення кругозору, залучення до світової культури; участі в міжнародних проектах.
Вивчення історії та правознавства дає можливість учням зрозуміти процеси розвитку людства на сучасному етапі та роль особистості в цих процесах, підняти загальний правовий рівень культури, розвинути комунікативні здібності. Курси з основ економіки мають за мету підготувати випускників колегіуму до життя в умовах товарно-грошових відносин і ринкової економіки.
Екологічні дисципліни допоможуть учням визначити місце людини в природі.
Курси пов’язані з психологією допомагають раціонально використовувати свій час, зрозуміти особливості спілкування в суспільстві, визначити місце в суспільстві, вчать бути потрібними в суспільстві згідно своїх інтересів та можливостей. Учні активно залучаються до науково-дослідницької роботи, продовжує функціювати наукове товариство колегіуму, учні 10-го класу працюють над курсовими проектами.
Виконання основних завдань виховання здійснюється за напрямками:
- громадянське виховання;
- правове виховання;
- моральне виховання;
- фізичне виховання;
- художньо-естетичне виховання;
- екологічне виховання;
- трудове виховання;
- розвиток учнівського самоврядування;
- формування наукового світогляду.
Для виконання цих завдань організована робота органів учнівського самоврядування, сформована Рада старшокласників, організована робота гуртків за приоритетними напрямками, проводяться тематичні місячники згідно національної програми виховання, працює психологічна служба, запланована мережа виховних заходів.
Забезпечення вирішення основних завдань неможливе без оптимізації структури методичної роботи вчителів. Виходячи з аналізу роботи за минулий рік, враховуючи досягнення і зважаючи на слабкості і недоліки основними напрямками методичної роботи обрано:
- діагностика творчих потенціалів учителя і створення необхідних умов для розвитку творчості. Втілення в практику досягнень науки і досвіду вчителів колегіуму, району, області;
- розвиток ініціативи і творчості педагогів у процесі роботи над проблемною темою;
- диференційований підхід до організації методичної роботи, враховуючи рівень професійної компетентності педагогічних працівників, зокрема організацію самоосвітньої діяльності.
У північних народів є такий простий і мудрий афоризм: „Якщо людині подарувати одну рибину, вона буде ситою один день. Якщо подарувати дві, буде ситою два дні. А якщо навчити людину ловити рибу, вона буде ситою все життя”. Так і в навчанні: наша перспективна мета - підготовка дитини не до окремого уроку „на завтра”, а до самостійного життя. Для цього діти мають відчувати потребу в знаннях, прагнути до володіння ними. І тут єдино правильний шлях - уміти вчитися. Завдання вчителя полягає в тому, щоб навчити дітей творчо мислити, підготувати їх до життя, до практичної роботи.
|